Δευτέρα 21 Μαρτίου 2011

ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΤΩΝ ΑΡΑΒΩΝ ΕΠΕΝΔΥΤΩΝ.

Κακοδιοίκηση και κακοδιαχείριση, ορισμός νέου οικονομικού διαχειριστή, διατήρηση του Θ. Ζαγοράκη στη θέση του προέδρου ή του αντιπροέδρου, πρόσληψη νέου προπονητή για την ομάδα, αξιολόγηση του Χάβου προκειμένου να παραμείνει ως βοηθός, μεταβίβαση των μετοχών του Γούμενου, καινούργιο γήπεδο μακριά από την Τούμπα, εφημερίδα και Ράδιο ΠΑΟΚ, δημιουργία ενός και μόνο, κλαμπ οπαδών και χρηματοδότηση των συνδέσμων του ΠΑΟΚ, προβληματική σχέση μεταξύ ΠΑΕ ΠΑΟΚ- οπαδών και συνδέσμων, έλλειψη εμπιστοσύνης, κακοφωνίες και αστήριχτες κατηγορίες μεταξύ των τριών μερών, δράσεις και μέτρα για να γίνει η εταιρεία κερδοφόρα επιχείρηση με αμοιβαίο όφελος για την ομάδα και τους επενδυτές, πιο σκληρή προπόνηση εντός κι εκτός γηπέδου για τους παίκτες, νέο λογότυπο για την ΠΑΕ, Μουσείο ΠΑΟΚ, δημιουργία μασκότ της ομάδας, πρόσληψη ικανών στελεχών για τα κατάλληλα πόστα, απολύσεις ανθρώπων που δεν δουλεύουν στον ΠΑΟΚ κι εκμεταλλεύονται το σύλλογο, εθελοντική εργασία στους τομείς της ασφάλειας, της καθαριότητας και των γενικών καθηκόντων για εξοικονόμηση πόρων, καταπολέμηση της βίας και του χουλιγκανισμού, σύσφιξη των σχέσεων ανάμεσα σε διοίκηση, παίκτες, οπαδούς και το κοινωνικό περιβάλλον/ιστό της πόλης και δημιουργία Κοινότητας, είναι οι Διαπιστώσεις, οι Ανάγκες και οι Απαιτήσεις για την ΠΑΕ ΠΑΟΚ, όπως προκύπτουν από το επιχειρηματικό σχέδιο των Αράβων υποψήφιων επενδυτών, λίγες μέρες πριν την έκτακτη γενική συνέλευση της 28/3 όταν και θα ξανανοίξει το κεφάλαιο, κι ενώ ο εκπρόσωπός τους Φαΐς Αλ Σαμαρί, αναμένεται να επιστρέψει από το Ντουμπάι, διαβεβαιώνοντας όλο αυτό το διάστημα, πως το ενδιαφέρον για την επένδυση είναι ζωντανό.


Ξεκινούμε την ανάλυσή του, όχι με τη σειρά παράθεσης των θεμάτων, αλλά με τη σπουδαιότητα αυτών, έτσι όπως τα ιεραρχήσαμε, κατά την κρίση μας, με παράλληλες σημαντικές για τον αναγνώστη, παρατηρήσεις/επισημάνσεις ενώ στο τέλος θα γίνουν κάποιες πρώτες ερωτήσεις που προκύπτουν, ενώ ο σχολιασμός θα γίνει τις επόμενες μέρες.

Αρχικά, κρίνεται απαραίτητο, να αρχίσουμε με τον πρόλογο και τους στόχους του υποψήφιου επενδυτή.

1) Ο ΠΡΟΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΗ
Το επιχειρησιακό σχέδιο έχει συνταχθεί και υποβληθεί στην «προσωρινή διοίκηση του ΠΑΟΚ και τον κ. Θεόδωρο Ζαγοράκη», όπως τονίζεται, από την «κοινοπραξία CrystRegal,συνένωση επιχειρήσεων και ατόμων που εδρεύει στη Μέση Ανατολή».

Παρατήρηση πρώτη: Κανένα άλλο στοιχείο για την κοινοπραξία. Ούτε από ποιους εκπροσωπείται, ούτε σε ποιους ανήκει, ούτε καν, την πόλη στην οποία εδρεύει. Η «Μέση Ανατολή» είναι μια τεράστια περιοχή.
Η κοινοπραξία λοιπόν, «επιθυμεί να επενδύσει και να αγοράσει το 60% (κατ' ελάχιστο) του μετοχικού κεφαλαίου της «ΠΑΕ ΠΑΟΚ».
Παρατήρηση δεύτερη: Πιο κάτω, αναφέρεται ΜΟΝΟΝ σε «μεταβίβαση των μετοχών» (σελ. 8), ενώ μια άλλη αναφορά γίνεται για «μεταβίβαση των μετοχών και την πλήρη αγορά της ΠΑΕ ΠΑΟΚ» (σελ. 11). Τα ερωτήματα που προκύπτουν και τα σχόλια, στο τέλος.

2) ΚΑΚΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΚΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ
Το πιο σημαντικό κατά τη γνώμη μας στοιχείο του Μνημονίου, είναι στη σελ. 7. Το κεφάλαιο
«Οικονομικά, Διαχείριση και Προϋπολογισμός», όπου διαπιστώνεται κακοδιαχείριση και κακοδιοίκηση, για τις οποίες οι υποψήφιοι επενδυτές, σκοπεύουν να προχωρήσουν σε παραπέρα έλεγχο. Παραθέτουμε αυτούσιο το κείμενο:

«Τα οικονομικά προβλήματα του ΠΑΟΚ –αναφέρουν-, συμπεριλαμβανομένου του χρέους προς την ελληνική πολιτεία και τους απλήρωτους μισθούς των παικτών, είναι ήδη γνωστά.

Το μέγεθος των χρεών και των λοιπών υποχρεώσεων είναι ένα παράδοξο, λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι όλα τα εισιτήρια εξαντλήθηκαν σε κάθε αγώνα και ότι τα κονδύλια της UEFA που προορίζονταν για τον ΠΑΟΚ έχουν ήδη εγκριθεί.

Πιστεύουμε ότι αυτά τα προβλήματα είναι κυρίως αποτέλεσμα της κακής οικονομικής διαχείρισης και διοίκησης και σκοπεύουμε να προχωρήσουμε σε ενδελεχή έλεγχο, περικοπή των περιττών δαπανών και να βεβαιωθούμε ότι το οι σωστοί άνθρωποι εργάζονται στη σωστή θέση.

Οι μισθοί θα πρέπει να προσαρμοστούν αν χρειαστεί και ολόκληρη η διαχείριση να επανασχεδιαστεί. Στόχος μας είναι η ΠΑΕ ΠΑΟΚ να λειτουργεί σε με κερδοφόρο τρόπο και για το λόγο αυτό όλοι οι άνθρωποι που εκμεταλλεύονται τον ΠΑΟΚ ή που δεν έχουν αποδώσει τα αναμενόμενα στις θέσεις τους θα απολυθούν και θα αντικατασταθούν από τους σωστούς ανθρώπους.

Παρατήρηση τρίτη: Τα εισιτήρια μπορεί να έχουν εξαντληθεί, και τα κονδύλια από την ΟΥΕΦΑ να έχουν εγκριθεί, όμως αυτά, δεν έχουν εισπραχτεί. Εισιτήρια υπάρχουν αδιάθετα, δεν πωλούνται πάντα, όλα, τα διαρκείας πληρώνονται με πιστωτικές και σε δόσεις, τα χρήματα από την ΟΥΕΦΑ θα έρθουν ως το καλοκαίρι. Απρόβλεπτος παράγοντας, τα πρόστιμα από τους οπαδούς.

Στους στόχους είναι «Να διορθώσουμε το σημερινό χρηματοπιστωτικό σύστημα, με περικοπή των περιττών δαπανών και την κατασκευή νέων, οικονομικά υγιών, βάσεων, έτσι ώστε η ΠΑΕ ΠΑΟΚ να λειτουργεί με κερδοσκοπικό τρόπο».

Για να γίνει αυτό, «η πραγματική αξία στην εκπόνηση αυτού του επιχειρηματικού σχεδίου έγκειται στη δομημένη προσέγγιση του να κατανοήσει το Διοικητικό Συμβούλιο με συστηματικό τρόπο το τι σκεφτόμαστε σχετικά με την επένδυσή μας».

3) Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΖΑΓΟΡΑΚΗ
Σε αντίθεση με τα παραπάνω («κακοδιοίκηση και κακοδιαχείριση…» κατά την κρίση τους), οι Άραβες προτίθενται να διατηρήσουν το Θ. Ζαγοράκη σε υψηλή θέση: «Η πρόθεσή μας είναι ο κ. Ζαγοράκης να διατηρηθεί σε ανώτατη διοικητική θέση, πιθανώς ως Πρόεδρος ή Αντιπρόεδρος, γιατί εκτιμούμε τις προσπάθειές του και τις καλές προθέσεις του και αναγνωρίζουμε το γεγονός ότι είναι ο συνδετικός κρίκος μεταξύ της διοίκησης του ΠΑΟΚ και τους οπαδούς αυτού. Ο ρόλος του θα αποφασιστεί στο άμεσο μέλλον».

4) Η ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ.

Πρώτος στόχος για τους Άραβες είναι η πρόσληψη νέου έμπειρου προπονητή στη θέση του άπειρου Χάβου, ο οποίος θ΄ αξιολογηθεί ώστε να παραμείνει βοηθός. Είναι απαραίτητο όπως αναφέρουν…

«…Να αναζητήσουμε και να προσλάβουμε ένα νέο προπονητή άμεσα, ο οποίος μπορεί να είναι Έλληνας ή ξένος και θα φέρει στην ΠΑΕ ΠΑΟΚ την εμπειρία και τις τεχνικές που απαιτούνται για να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή ποδοσφαιρικά απόδοση και να γίνει η ομάδα σημαντική όχι μόνο στην ελληνική, αλλά και στη διεθνή σκηνή ποδοσφαίρου.

Ο σημερινός προσωρινός προπονητής, κ. Μάκη Χάβο κατά πάσα πιθανότητα θα παραμείνει στο προπονητικό team " της ομάδας, σε βοηθητικό ρόλο, μετά από πλήρη αξιολόγηση».

Στο σχέδιο, προτείνεται η «ανάπτυξη ισχυρών σχέσεων και αφοσίωσης μεταξύ διοίκησης, ΔΣ, προπονητών και παικτών» και πως οι παίκτες πρέπει να πεισθούν για ν΄ αποδώσουν σε υψηλότερο επίπεδο αλλά και αγοραπωλησία παικτών:

«Να ενθαρρύνουμε την ομάδα για να παίξει ποδόσφαιρο στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο, ενώ θα πρέπει παράλληλα να λειτουργεί μέσα σε ένα πλαίσιο υπεύθυνης και συνετής οικονομικής διαχείρισης»…

«Εμπορικές πωλήσεις και αγορά διεθνών και αναγνωρισμένων παικτών»...

Επίσης, υπάρχει μέριμνα για διαφορετική, πιο σκληρή προπόνηση των ποδοσφαιριστών, εντός κι εκτός γηπέδου, συμμετοχή τους σε εκδηλώσεις της ομάδας, σε προπονητικά καμπ και προβλέπονται νέοι μέθοδοι θεραπείας και φυσιοθεραπείας.

5) ΤΟ ΓΗΠΕΔΟ.

Γήπεδο 50 χιλιάδων θέσεων είναι στα σχέδια των Αράβων επενδυτών. Μακριά από την Τούμπα, η οποία θα μείνει προπονητήριο για τις Ακαδημίες, στις οποίες επιπλέον, έχουν διαπιστώσει ότι δεν υπάρχει αξιοκρατία.

«Έχουμε διαπιστώσει –γράφουν- ότι είναι απαραίτητο ένα νέο μεγαλύτερο και σύγχρονο γήπεδο για να φιλοξενήσει τον ΠΑΟΚ που θα ανήκει στην Π.Α.Ε. ΠΑΟΚ και σύμφωνα με την αρχική εκτίμησή μας, θα έχει χωρητικότητα περίπου 50.000 θέσεων

Θα προκηρυχθεί διαγωνισμός για την κατάθεση προσφορών για το σχεδιασμό και την κατασκευή του νέου γηπέδου …. Υπάρχουν ιδέες και προτάσεις όσον αφορά τη θέση και οι διαπραγματεύσεις θα αρχίσουν σύντομα προκειμένου να εξασφαλίσει η καλύτερη δυνατή τοποθεσία.

Το Γήπεδο της Τούμπας θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο και θα … χρησιμοποιηθεί για τις ανάγκες των ακαδημιών» στις οποίες έχει διαπιστωθεί ότι πρέπει να « δίνουν ίσες ευκαιρίες στους νέους που προέρχονται από όλα τα κοινωνικά στρώματα, με δίκαιο τρόπο».

6). Fans and Fan Clubs (Οπαδοί και Σύνδεσμοι)

Οι Άραβες έχουν διαπιστώσει ότι οι σχέσεις της ΠΑΕ με τον κόσμο είναι προβληματικές, κάτι που έχουν σκεφτεί πώς θα το αντιμετωπίσουν. Σκοπός τους είναι ο έλεγχος των συνδέσμων με τη δημιουργία ενός κεντρικού κλαμπ και την εκλογή μάξιμουμ τριών συνδεσμιτών από όλους τους συνδέσμους, και προοπτική τους είναι να χρηματοδοτήσουν αυτές τις οργανώσεις/σωματεία.

Στο επιχειρηματικό πλάνο, γίνεται διαπίστωση ότι «η σχέση μεταξύ της ΠΑΕ ΠΑΟΚ, των οπαδών του ΠΑΟΚ και των συνδέσμων του ΠΑΟΚ, είναι προβληματική και χαρακτηρίζεται από έλλειψη εμπιστοσύνης, κακοφωνίες και αστήριχτες κατηγορίες» κάτι που οι υποψήφιοι επενδυτές, θα αντιμετωπίσουν «με τη στρατηγική marketing» η οποία  «θα έχει ως στόχο να το διορθώσει αυτό, να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη και να δημιουργήσουμε ένα νέο τρόπο άμεσου διάλογου με τους οπαδούς».

Αξίζει τον κόπο να δούμε τις υπόλοιπες διαπιστώσεις τους στο θέμα, καθώς ενδιαφέρει τον κόσμο του ΠΑΟΚ: Όπως γράφουν, «οι σύνδεσμοι σήμερα είναι διάσπαρτοι σε όλη την Ελλάδα, δεν ελέγχονται κεντρικά από την ΠΑΕ ΠΑΟΚ και δεν υπάρχει ένα ενιαίο επίσημο ΠΑΟΚ Fan Club.

Με σκοπό να μπει μία τάξη στην κατάσταση αυτή και να είμαστε σε θέση να επικοινωνούμε καλύτερα με τα Fan Clubs, θα υπάρξουν ετήσιες (ή εξαμηνιαίες) εκλογές για να ψηφίζουν το περισσότερο 3 εκπροσώπους στο σύνολο που θα είναι τα μόνα πρόσωπα εξουσιοδοτημένα να επικοινωνούν με την ΠΑΕ ΠΑΟΚ εξ ονόματος όλων των συνδέσμων για να εκφράζουν τις απόψεις τους.

Τακτικές συναντήσεις θα πραγματοποιούνται κάθε τρίμηνο μεταξύ των εκπροσώπων και της ΠΑΕ ΠΑΟΚ δια του Προέδρου ή του Διευθύνοντος Συμβούλου».

Και το πιο σημαντικό: «Είναι σημαντικό να εφαρμοστεί ένα χρηματοπιστωτικό σύστημα λογοδοσίας που θα θέτει το περίγραμμα της βάσης για υλικό και συμβουλές» κάτι για το οποίο ο μεταφραστής του κειμένου σημειώνει: «Δεν το καταλαβαίνω!».

Στο επιχειρηματικό σχέδιο προβλέπεται «εθελοντική εργασία -που- θα βοηθήσει ή ακόμη και θα αντικαταστήσει μισθωτούς που παρέχουν τις υπηρεσίες τους σε συγκεκριμένους τομείς όπως η ασφάλεια, καθαρισμός, γενικά καθήκοντα κλπ. Για την εθελοντική εργασία θα απονεμηθούν και κίνητρα» και «θα ηρεμήσει τα πνεύματα και θα φέρει ένα συναίσθημα ενότητας μεταξύ των οπαδών»…

Επιπλέον, στόχος είναι η «καταπολέμηση της βίας και του χουλιγκανισμού και θα αντιστρέψουμε την κακή φήμη των οπαδών του ΠΑΟΚ» καθώς όπως σημειώνουν, «…όπως είπε ο Μαραντόνα, -είναι- οι καλύτεροι οπαδοί στην Ευρώπη!

7) ΠΑΟΚ ΚΑΙ ΜΜΕ.

Ο τομέας των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, είναι σημαντικός για ένα τέτοιο εγχείρημα:

«Στόχος μας είναι, επίσης, να λειτουργήσει ένας ραδιοφωνικός σταθμός ΠΑΟΚ Paok F.M»), ο οποία θα απευθύνεται σε όλους τους οπαδούς- υποστηρικτές της ομάδας, οι οποίοι θα είναι καλά ενημερωμένοι για όλες τις εκδηλώσεις και δραστηριότητες, καθώς και τις ανακοινώσεις.

Ο ραδιοφωνικός σταθμός θα εξυπηρετεί τους φιλάθλους της ομάδας για να εξασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή σχέση και επικοινωνία με τον ΠΑΟΚ και να εκφράζουν την υποστήριξή τους και να εκθέτουν τις απόψεις τους.

Ο νέος ραδιοφωνικός σταθμός θα επεκτείνει, κατά συνέπεια, τη στρατηγική μάρκετινγκ της εταιρείας μας και θα προσφέρει περαιτέρω ευκαιρίες για τους χορηγούς να διαφημιστούν».

Επίσης, γίνεται πρόβλεψη για κυκλοφορία εφημερίδας του ΠΑΟΚ, αναβάθμιση της ιστοσελίδα της ΠΑΕ,  όπως και του περιοδικού που ήδη κυκλοφορεί («Περιοδικό ΠΑΟΚ & Εφημερίδα», σελ. 3).

Στο σχέδιο προβλέπονται επίσης έσοδα από ΜΜΕ, καθώς αυτά θα πρέπει να πληρώνουν στην ΠΑΕ προκειμένου να καλύψουν εκδηλώσεις της, όπως φιλανθρωπικοί αγώνες βετεράνων και διάφορα τουρνουά, ή συναυλίες.

8) ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΚΑΙ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ

Στον τομέα αυτό, γίνεται αναφορά και προβλέψεις για δράσεις που είναι αυτονόητες και μερικές από αυτές ήδη ισχύουν και απλώς θα αναβαθμιστούν: «Μια συντονισμένη στρατηγική στον τομέα των χορηγιών θα εξασφαλίσει στο σύλλογο περισσότερα έσοδα από όλους τους νέους και τους υφιστάμενους πελάτες και θα αποσβέσει την επένδυσή μας».
Όλα αυτά, σε σχέση με το νέο γήπεδο, οπωσδήποτε:

«Στόχος μας είναι να αυξηθούν τα έσοδα της ομάδας από πωλήσεις εμπορευμάτων, διαφήμιση, χορηγίες, εισιτήρια, και μέσα ενημέρωσης

Στόχος μας είναι να βρούμε χορηγούς διεθνούς βεληνεκούς, μόλις ο ΠΑΟΚ φτάσει στο επιθυμητό επίπεδο απόδοσης…

Στο νέο γήπεδο, θα υπάρχουν καφετέριες, καταστήματα λιανικής, εστιατόρια, μπαρ και θα λαμβάνουν χώρα ετήσιες εκδηλώσεις, τα οποία θα αναλυθούν διεξοδικότερα σε χρονικό σημείο που θα είναι κοντά στην έναρξη λειτουργίας του νέου γηπέδου.

Μόλις το νέο γήπεδο ολοκληρωθεί, θα αυξηθούν τα εισιτήρια και οι ετήσιες πωλήσεις εισιτηρίων από τη μία πλευρά λόγω του μεγέθους του νέου γηπέδου, και από την άλλη πλευρά λόγω της μορφής του νέου γηπέδου…»

*Το Μουσείο του ΠΑΟΚ θα αποτελέσει μέρος του νέου γηπέδου, το οποίο θα προσελκύσει και θα φέρει σε επιπλέον έσοδα.

*Το αρχικό λογότυπο «ΠΑΟΚ» θα πρέπει να προσαρμοστεί ώστε να αντικατοπτρίζει το νέο λογότυπο ΠΑΟΚ FC και να διαφυλαχθεί, προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι απώλειες από μη αυθεντικά προϊόντα λιανικής και να μεγιστοποιηθούν τα έσοδα.

«Paokaras», η μασκότ του ΠΑΟΚ θα πρέπει να επανασχεδιαστεί για να απεικονίζει το δικέφαλο αετό σε μια μορφή η οποία θα είναι πιο «επιθετική» και επιβλητική σε σχέση με σήμερα, ώστε να στοχεύει τόσο στους ενήλικες όσο και στα παιδιά.
Η μασκότ θα πρέπει να είναι δημιουργική με ακροβατικές δυνατότητες.

*ΠΑΟΚ Κατάστημα (ΠΑΟΚ Boutique):  Μόλις το νέο γήπεδο είναι έτοιμο, το ΠΑΟΚ Megastore θα αλλάξει θέση και θα επεκταθεί…
Τα αποθέματα στο κατάστημα θα ελέγχονται τακτικά, και τα καταστήματα θα είναι πλήρως εφοδιασμένα όπως είναι αναγκαίο…

*Λαχειοφόρες αγορές σε μηνιαία βάση…

9). ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στο Σχέδιο, γίνεται η διαπίστωση ότι το τμήμα Επικοινωνίας υπολειτουργεί: «Ο ΠΑΟΚ έχει την ιστορία και την αξία που χρειάζεται ώστε να είναι σήμερα μια από τις μεγαλύτερες ποδοσφαιρικές ομάδες στην Ελλάδα. Ωστόσο, η αναγνώριση δεν είναι τόσο μεγάλη στη διεθνή σκηνή».

10) ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΑΡΑΒΕΣ

Ποια θα είναι η συμμετοχή των Αράβων; Όπως λένε, «εμείς θα επιβλέπουμε τον καθορισμό του προϋπολογισμού και τις επενδύσεις των εσόδων και θα αντιμετωπίζουμε τους σχετικούς οικονομικούς κινδύνους μέσω τοποθέτησης κεφαλαίων για την κάλυψη των αναγκών του συλλόγου και επενδύσεων και για την υποστήριξη κάθε μεταγενέστερης επέκτασης του συλλόγου.
Θα πραγματοποιούνται τακτικές συναντήσεις για να εξασφαλιστεί ότι είμαστε στο σωστό δρόμο και ότι θα επιτύχουμε τους στόχους μας».

Για να γίνουν αυτά, θα διατηρήσουν το Θ. Ζαγοράκη στο πόστο του προέδρου ή του Αντιπροέδρου και:

*Θα ορίσουν «οικονομικός διαχειριστής –για να- χειρίζεται όλες τις σχετικές δραστηριότητες, όπως οικονομικές αναφορές, είσπραξη καθυστερημένων πληρωμών, πληρωμή των προμηθευτών και την προετοιμασία του ετήσιου προϋπολογισμού.
Τήρηση αρχείων για τα Ασφαλιστικά Ταμεία, τον ΦΠΑ και τη φορολογία όλα ενημερωμένα και ακριβή. Εκτέλεση άλλων τέτοιων καθηκόντων θα καθορίζονται από το Διοικητικό Συμβούλιο όταν χρειάζεται».

*»Για να διασφαλιστεί η επιτυχία για την ομάδα και τον σύλλογο και να επιτευχθούν οι στόχοι μας, χρειαζόμαστε και αναμένουμε την πλήρη υποστήριξη από την τρέχουσα διοίκηση και τους φιλάθλους».

*Όπως λένε στα τελικά Σχόλιά τους «το δικό μας Επιχειρηματικό Σχέδιο είναι σε εξέλιξη και θα προσπαθούμε πάντα να προσφέρουμε ό, τι είναι προς το συμφέρον και το μέλλον του συλλόγου και όχι μόνο να κάνουμε εντύπωση στα ΜΜΕ».

Και το κερασάκι: «Όλες οι λεπτομέρειες θα αποκαλυφθούν κατά τη μεταβίβαση των μετοχών και την πλήρη αγορά της ΠΑΕ ΠΑΟΚ»…


Πιο κάτω, ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο του επιχειρηματικού προσχεδίου:

ΣΕΛΙΔΑ 1
ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ
•    Γλωσσάριο - Δήλωση Αποστολής
1.    ΠΡΟΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΗ
2.    ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ
3.    ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΕΡΟΣ
4.    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ, Διαχείριση και Προϋπολογισμός
5.    ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ & ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
6.    ΟΠΑΔΟΙ δε ΦΑΝ ΚΛΑΜΠ
7.    ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ
8.    ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ


ΣΕΛΙΔΑ 2
Γλωσσάρι
Το Επιχειρησιακό Σχέδιο 2011-2013 θα αναφέρεται από εδώ και στο εξής χάριν συντομίας «Το σχέδιο».
Π,Α.Ε. Π.Α.Ο.Κ. (Τα αρχικά Π.Α.Ο.Κ σημαίνουν Πανθεσσαλονίκιος Αθλητικός Όμιλος Κωνσταντίνου πολιτών και ο όρος Π.Α.Ε. σημαίνει Ποδοσφαιρική Ανώνυμος Εταιρεία) για θα αναφέρεται στο εξής για χάριν συντομίας ως "ΠΑΕ ΠΑΟΚ".
Το διοικητικό συμβούλιο του ΠΑΟΚ θα αναφέρεται στο εξής για χάριν συντομίας ως "Το Διοικητικό Συμβούλιο».
Δημόσιες Σχέσεις θα αναφέρονται στο εξής για χάριν συντομίας ως "P.R.

Δήλωση αρχών (στόχων - αποστολής)
*«Για την ανάπτυξη και την επιτυχία του συλλόγου, και τίποτα άλλο "...
•     Θα προσφέρουμε την πιο ειλικρινή επιχειρηματική μας δράση για το αμοιβαίο όφελος που θα ενισχύσει το πνεύμα του συλλόγου για να ωριμάσει και να γίνει "Ένας τρόπος ζωής"


ΣΕΛΙΔΑ 3
Περαιτέρω δραστηριότητες που θα αυξήσουν τα έσοδα του συλλόγου μπορούν να είναι τα ακόλουθα:
* Ετήσιες εκδηλώσεις
•    Μπόνους αγώνων UEFA
*Εμπορικές πωλήσεις και αγορά διεθνών και αναγνωρισμένων παικτών
• Web και Mobile Phone εφαρμογές
*Τηλεοπτική Κάλυψη - σε Ελλάδα & to εξωτερικό
*Περιοδικό ΠΑΟΚ & Εφημερίδα
*Παρακολούθηση των εκτός έδρας αγώνων της ομάδας από κινηματογραφικές οθόνες εντός γηπέδου
*Τακτική Κάλυψη Τύπου
*Αύξηση των μελών με νέα βάση δεδομένων
*να τηρεί όλα τα επίπεδα match-up παιχνίδια που θα διεξαχθεί για τη συνεχή ανάπτυξη και την αλληλεπίδραση μεταξύ των ακαδημιών και του σωματείου (μάλλον εννοεί την ανάπτυξη των ακαδημιών αλλά δεν είμαι σίγουρος).


ΣΕΛΙΔΑ 4
1. ΠΡΟΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΗ
Αυτό το επιχειρησιακό σχέδιο έχει συνταχθεί και προτείνεται από την κοινοπραξία CrystRegal,συνένωση επιχειρήσεων και ατόμων που εδρεύει στη Μέση Ανατολή, και επιθυμεί να επενδύσει και να αγοράσει το 60% (κατ' ελάχιστο) του μετοχικού κεφαλαίου της «ΠΑΕ ΠΑΟΚ» και το διακριτικό σήμα τίτλο «ΠΑΟΚ ΠΑΕ», η οποία θα αναφέρεται στο εξής ως ΠΑΕ ΠΑΟΚ. Το σχέδιο υποβάλλεται στη σημερινή προσωρινή διοίκηση του ΠΑΟΚ και το Διοικητικό Συμβούλιο, εκπροσωπούμενο από τον κ. Θεόδωρο Ζαγοράκη.

Οι βασικοί στόχοι του Σχεδίου είναι οι ακόλουθοι:
Ποδόσφαιρο: Ανάπτυξη και κατασκευή νέου γηπέδου ποδοσφαίρου για να φιλοξενήσει την ΠΑΕ ΠΑΟΚ και τις αυξανόμενες ανάγκες της ποδοσφαιρικής ομάδας και των οπαδών. Επένδυση στις ακαδημίες.

Εμπορικό Τμήμα: Αύξηση των εσόδων από πωλήσεις εμπορευμάτων, διαφήμιση, χορηγία, φιλοξενία, εισιτήρια, μέσα μαζικής ενημέρωσης κλπ.

Οικονομικά, Διαχείρισης και Προϋπολογισμός: Ανάπτυξη ενός ισχυρού επιχειρηματικού μοντέλου το οποίο θα δημιουργήσει ένα πλαίσιο για την υπεύθυνη και συνετή οικονομική διαχείριση για να μπορέσει ο σύλλογος να επιτύχει χους στόχους του.

Οπαδοί & Σύνδεσμοι: Εκλογή ενός περιορισμένου αριθμού ατόμων (από 3 έως 5), οι οποίοι θα εκπροσωπούν τους διάφορους συνδέσμους φιλάθλων. Η ΠΑΕ ΠΑΟΚ και οι φίλαθλοι θα εργαστούν μαζί για το μέλλον της ΠΑΕ ΠΑΟΚ με πιο αποτελεσματικό τρόπο.

Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ: Αύξηση της αναγνωρισιμότητας του ποδοσφαιρικού συλλόγου στο εξωτερικό.

Κοινότητα: Πρόσκληση μεγαλύτερης διαφορετικότητας στην κοινότητα του ΠΑΟΚ και αύξηση των εισροών από τις διάφορες ομάδες οπαδών. (Σ.τ.Μ.: Μάλλον εννοεί να αναπτύξεις και αλλού φιλάθλους και να βρεις τρόπο να αποκομίσεις οφέλη)

Το σχέδιο είναι ένα προσχέδιο και ένα συνεχώς αναπτυσσόμενο ταξίδι το οποίο εξηγεί το όραμά μας για την ΠΑΕ ΠΑΟΚ και πως η ομάδα θα μοιάζει στο τέλος του 2013, δύο χρόνια μετά την ανάληψη της νέας διοίκησης. Προκειμένου ο ΠΑΟΚ να φτάσει στον στόχο αυτό και για να επιτευχθούν οι στόχοι του Προγράμματος, όπως αναφέρονται παραπάνω, απαιτείται μια πλήρη αλλαγή κατεύθυνσης και στάσης. Πιο συγκεκριμένα, έχουμε τέσσερις συγκεκριμένους στόχους που πρέπει να επιτευχθούν:

1. Να διορθώσουμε το σημερινό χρηματοπιστωτικό σύστημα, με περικοπή των περιττών δαπανών και την κατασκευή νέων, οικονομικά υγιών, βάσεων, έτσι ώστε η ΠΑΕ ΠΑΟΚ να λειτουργεί με κερδοσκοπικό τρόπο».

2. Να ενθαρρύνουμε την ομάδα για να παίξει ποδόσφαιρο στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο, ενώ θα πρέπει παράλληλα να λειτουργεί μέσα σε ένα πλαίσιο υπεύθυνης και συνετής οικονομικής διαχείρισης».

3. Να εργαστούμε σκληρά έτσι ώστε ο ΠΑΟΚ να αποκτήσει ένα νέο γήπεδο και εγκαταστάσεις που θα ωφελήσουν την ευρύτερη αθλητική κοινότητα και θα παράσχει στον σύλλογο τα απαραίτητα εχέγγυα για τη μελλοντική ανάπτυξη και συγχρόνως να διασφαλιστεί ότι ο σύλλογος είναι οικονομικά βιώσιμος.

4. Να εξασφαλίσουμε ότι η ΠΑΕ ΠΑΟΚ συνεργάζεται στενά με τους φιλάθλους της και την τοπική κοινωνία, έτσι ώστε οι απόψεις των οπαδών και της τοπικής κοινότητας να εκπροσωπούνται πλήρως στη λειτουργία του συλλόγου και να προωθήσουμε το «πνεύμα οικογένειας» που πρέπει να υπάρχει μεταξύ τους.


Η πραγματική αξία στην εκπόνηση αυτού του επιχειρηματικού σχεδίου έγκειται στη δομημένη προσέγγιση του να κατανοήσει το Διοικητικό Συμβούλιο με συστηματικό τρόπο το τι σκεφτόμαστε σχετικά με την επένδυσή μας. Η διαδικασία μας βοήθησε να αναλύσουμε τα δεδομένα εις βάθος, να διερευνήσουμε τα πραγματικά περιστατικά και να σταθμίσουμε τους κινδύνους, δεδομένου ότι ένα καλά τεκμηριωμένο σχέδιο έχει ως αποτέλεσμα την αποφυγή λαθών στη συνέχεια με υψηλό κόστος.


ΣΕΛΙΔΑ 5
2. Ποδόσφαιρο
Πρώτος στόχος μας είναι να αναζητήσουμε και να προσλάβουμε ένα νέο προπονητή άμεσα, ο οποίος μπορεί να είναι Έλληνας ή ξένος και θα φέρει στην ΠΑΕ ΠΑΟΚ την εμπειρία και τις τεχνικές που απαιτούνται για να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή ποδοσφαιρικά απόδοση και να γίνει η ομάδα σημαντική όχι μόνο στην ελληνική, αλλά και στη διεθνή σκηνή ποδοσφαίρου. Ο σημερινός προσωρινός προπονητής, κ. Μάκη Χάβο κατά πάσα πιθανότητα θα παραμείνει στο προπονητικό team " της ομάδας, σε βοηθητικό ρόλο, μετά από πλήρη αξιολόγηση.

Μετά την πρόσληψη του νέου προπονητή, έμφαση θα δοθεί στην τακτική κατάρτιση και καλή φυσική κατάσταση των ποδοσφαιριστών. Για να μεγιστοποιήσουμε την απόδοση τους και να δεθούν ως ομάδα, οι παίκτες θα πρέπει να υποβληθούν σε σύγχρονη και σκληρή προπόνηση εντός και εκτός γηπέδου.

Αυτό σημαίνει ότι εκτός από την τυπική εκπαίδευση στον αγωνιστικό χώρο και το γυμναστήριο, οι παίκτες θα ασκούνται συχνά και εκτός γηπέδου σε φυσικό περιβάλλον και συχνά θα συμμετάσχουν σε προπονητικά camps.

Σε συνδυασμό με αυτό, θα χρησιμοποιηθούν μέθοδοι φυσιοθεραπείας και άλλες θεραπευτικές τεχνικές που θα βοηθήσουν στο να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή φυσική κατάσταση των αθλητών.

Έχουμε διαπιστώσει ότι είναι απαραίτητο ένα νέο μεγαλύτερο και σύγχρονο γήπεδο για να φιλοξενήσει τον ΠΑΟΚ που θα ανήκει στην Π.Α.Ε. ΠΑΟΚ και σύμφωνα με την αρχική εκτίμησή μας, θα έχει χωρητικότητα περίπου 50.000 θέσεων. Το νέο γήπεδο θα κατασκευαστεί από μια έμπειρη κατασκευαστική εταιρεία, η οποία μπορεί επίσης να είναι από το εξωτερικό.

Θα προκηρυχθεί διαγωνισμός για την κατάθεση προσφορών για το σχεδιασμό και την κατασκευή του νέου γηπέδου, προκειμένου να επιτευχθεί η πιο συμφέρουσα συμφωνία. Θέλουμε το νέο γήπεδο να ξεχωρίζει για την αρχιτεκτονική και το σχεδιασμό του και να διαθέτει όλες τις σύγχρονες ανέσεις όπως VIP σουίτες, δημοσιογραφικά θεωρεία κ.λπ., αλλά το πιο σημαντικό σημείο στο οποίο θέλουμε να εστιάσουμε είναι η ποιότητα των εσωτερικών χώρων και το χορτάρι. Υπάρχουν ιδέες και προτάσεις όσον αφορά τη θέση και οι διαπραγματεύσεις θα αρχίσουν σύντομα προκειμένου να εξασφαλίσει η καλύτερη δυνατή τοποθεσία.

Το Γήπεδο της Τούμπας θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο και θα αξιοποιηθεί με διαφορετικό τρόπο, μετά την ολοκλήρωση και έναρξη της λειτουργίας του νέου γηπέδου. Μακροπρόθεσμη πρόθεσή μας για το γήπεδο της Τούμπας είναι να χρησιμοποιηθεί για τις ανάγκες των ακαδημιών, οι οποίες θα πρέπει να εξυπηρετούν και να ανταποκρίνονται στις μελλοντικές ανάγκες και απαιτήσεις για ΠΑΟΚ.

Στόχος μας είναι να επενδύσουμε στην σωστή εκπαίδευση των μελλοντικών παικτών (από τις ακαδημίες) του ΠΑΟΚ από πολύ μικρή ηλικία και για το λόγο θα ανανεώσουμε, θα αναδιοργανώσουμε και θα φέρουμε ουσιαστικές και των καινοτόμες αλλαγές στο σημερινό σύστημα που ακολουθείται στις ακαδημίες του ΠΑΟΚ.

Αυτήν την περίοδο υπάρχουν πολλές ακαδημίες ποδοσφαίρου για διάφορες ηλικιακές ομάδες. Σχεδιάζουμε να τις συγχωνεύσουμε, όπως απαιτείται, ώστε να καταστούν πιο αποδοτικές, ενώ ταυτόχρονα θα γίνουν πιο αποτελεσματικές και ικανές να εντοπίζουν, να γαλουχούν και αναπτύσσουν νέα ταλέντα και να παράγουν ποδοσφαιριστές διεθνών προδιαγραφών.

Θα εξασφαλίσουμε ότι οι ακαδημίες θα δίνουν ίσες ευκαιρίες στους νέους που προέρχονται από όλα τα κοινωνικά στρώματα, με δίκαιο τρόπο. Για το λόγο αυτό, θα υπάρχουν και αποζημιώσεις για τους ταλαντούχους νέους ανθρώπους που δεν έχουν τα οικονομικά μέσα να παρακολουθήσουν τις ακαδημίες, με τη μορφή της ελεύθερης συμμετοχής και βοήθημα στέγασης (για εκείνους που έρχονται από περιοχές εκτός Θεσσαλονίκης).

Θα εστιάζουμε φυσικά το ενδιαφέρον μας στη νεολαία της Βόρειας Ελλάδα, αλλά θα επιδιώξουμε επίσης να βρούμε και νέους ταλαντούχους ανθρώπους από το εξωτερικό. Τα νέα ταλέντα που θα προέρχονται από τις ακαδημίες θα χρησιμοποιούνται στην πρώτη ομάδα του ΠΑΟΚ, αλλά μπορεί επίσης να προωθούνται σε ποδοσφαιρικούς συλλόγους του εξωτερικού μέσα από μεταγραφές, δανεισμούς και πωλήσεις σε άλλους συλλόγους, τα οποία σε αντάλλαγμα θα αποφέρουν πρόσθετα έσοδα στον σύλλογο.


ΣΕΛΙΔΑ 6
3. Εμπορικός τομέας
Στόχος μας είναι να αυξηθούν τα έσοδα της ομάδας από πωλήσεις εμπορευμάτων, διαφήμιση, χορηγίες, εισιτήρια, και μέσα ενημέρωσης. Θα επιχειρήσουμε να αξιοποιήσουμε και άλλες εμπορικές δυνατότητες και προτάσεις, με στόχο να αυξηθούν τα έσοδα της ομάδας.

Μια συντονισμένη στρατηγική στον τομέα των χορηγιών θα εξασφαλίσει στο σύλλογο περισσότερα έσοδα από όλους τους νέους και τους υφιστάμενους πελάτες και θα αποσβέσει την επένδυσή μας. Στόχος μας είναι να βρούμε χορηγούς διεθνούς βεληνεκούς, μόλις ο ΠΑΟΚ φτάσει στο επιθυμητό επίπεδο απόδοσης. Εμείς θα προσφέρουμε κίνητρα στους σπόνσορες όπως την χρήση του γηπέδου μας για διαφημιστικούς σκοπούς και για φιλοξενία εκδηλώσεων.

Στο νέο γήπεδο, θα υπάρχουν καφετέριες, καταστήματα λιανικής, εστιατόρια, μπαρ και θα λαμβάνουν χώρα ετήσιες εκδηλώσεις, τα οποία θα αναλυθούν διεξοδικότερα σε χρονικό σημείο που θα είναι κοντά στην έναρξη λειτουργίας του νέου γηπέδου.

Μόλις το νέο γήπεδο ολοκληρωθεί, θα αυξηθούν τα εισιτήρια και οι ετήσιες πωλήσεις εισιτηρίων από τη μία πλευρά λόγω του μεγέθους του νέου γηπέδου, και από την άλλη πλευρά λόγω της μορφής του νέου γηπέδου, καθώς έχουμε την πρόθεση το νέο σπίτι για τον ΠΑΟΚ να είναι πόλος έλξης από μόνο του. Το κόστος των μεμονωμένων εισιτηρίων, των εισιτηρίων διαρκείας και των σουιτών θα πρέπει να εξεταστούν και να αναπροσαρμοστούν, αν χρειαστεί.

Το Μουσείο του ΠΑΟΚ θα αποτελέσει μέρος του νέου γηπέδου, το οποίο θα προσελκύσει και θα φέρει σε επιπλέον έσοδα.

ΠΑΟΚ Κατάστημα (ΠΑΟΚ Boutique) ανήκει σήμερα στον ΠΑΟΚ και οι πωλήσεις έχουν επιτευχθεί από το κατάστημα του γηπέδου, online και μέσω των καταστημάτων λιανικής πώλησης στην Ελλάδα. Μόλις το νέο γήπεδο είναι έτοιμο, το ΠΑΟΚ Megastore θα αλλάξει θέση και θα επεκταθεί. Θα ελέγξουμε και θα συμφωνήσουμε για το κόστος των προϊόντων, τους αριθμούς παραγγελιών, τις τιμές πώλησης και αγοράς προϊόντων. Είναι σημαντικό ότι τα αποθέματα στο κατάστημα θα ελέγχονται τακτικά, και τα καταστήματα θα είναι πλήρως εφοδιασμένα όπως είναι αναγκαίο.

Το αρχικό λογότυπο «ΠΑΟΚ» θα πρέπει να προσαρμοστεί ώστε να αντικατοπτρίζει το νέο λογότυπο ΠΑΟΚ FC και να διαφυλαχθεί, προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι απώλειες από μη αυθεντικά προϊόντα λιανικής και να μεγιστοποιηθούν τα έσοδα.

Στόχος μας είναι, επίσης, να λειτουργήσει ένας ραδιοφωνικός σταθμός ΠΑΟΚ Paok F.M»), ο οποία θα απευθύνεται σε όλους τους οπαδούς- υποστηρικτές της ομάδας, οι οποίοι θα είναι καλά ενημερωμένοι για όλες τις εκδηλώσεις και δραστηριότητες, καθώς και τις ανακοινώσεις.

Ο ραδιοφωνικός σταθμός θα εξυπηρετεί τους φιλάθλους της ομάδας για να εξασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή σχέση και επικοινωνία με τον ΠΑΟΚ και να εκφράζουν την υποστήριξή τους και να εκθέτουν τις απόψεις τους. Ο νέος ραδιοφωνικός σταθμός θα επεκτείνει, κατά συνέπεια, τη στρατηγική μάρκετινγκ της εταιρείας μας και θα προσφέρει περαιτέρω ευκαιρίες για τους χορηγούς να διαφημιστούν.

Αλλοι μέθοδοι για να έρθουν επιπλέον έσοδα θα είναι να νοικιάζονται οι εγκαταστάσεις του γηπέδου μας για να φιλοξενηθούν εκδηλώσεις και συναυλίες. Αυτό θα πραγματοποιείται σε μεγαλύτερη κλίμακα όταν το νέο γήπεδο είναι έτοιμο. Επιπλέον, ειδικοί αγώνες θα διεξάγονται μεταξύ του ΠΑΟΚ βετεράνοι ή διασημοτήτων για ειδικές περιστάσεις, γεγονός που θα αποφέρει νέα έσοδα. Οι εκδηλώσεις αυτές θα διαφημίζονται ευρέως η δημοσιογραφική κάλυψη των αγώνων θα χρεώνεται.

Θα διεξάγονται επίσης λαχειοφόρες αγορές σε μηνιαία βάση, των οποίων ο νικητής θα περνάει ένα Σαββατοκύριακο με τους παίκτες, όπου θα μπορεί να συναντά και να γνωρίζει τους αγαπημένους παίκτες του και θα μπορεί κατ' αυτό τον τρόπο να κατανοήσει καλύτερα και να εκτιμήσει τις προσπάθειες του συλλόγου.

Εναλλακτικό βραβείο μπορεί να είναι να προμηθεύεται ο νικητής εισιτήρια για να παρακολουθήσει τον ΠΑΟΚ όταν παίζει στο εξωτερικό ή να παρακολουθήσουν έναν αγώνα της ομάδας από τις VIP σουίτες στο νέο στάδιο. Τα βραβεία αυτά θα δώσουν την ευκαιρία στους οπαδούς να ζήσουν μία εμπειρία που δύσκολα θα μπορεί να ξεχαστεί.


ΣΕΛΙΔΑ 7
4. Οικονομικά, Διαχείριση και Προϋπολογισμός
Τα οικονομικά προβλήματα του ΠΑΟΚ, συμπεριλαμβανομένου του χρέους προς την ελληνική πολιτεία και τους απλήρωτους μισθούς των παικτών, είναι ήδη γνωστά. Το μέγεθος των χρεών και των λοιπών υποχρεώσεων είναι ένα παράδοξο, λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι όλα τα εισιτήρια εξαντλήθηκαν σε κάθε αγώνα και ότι τα κονδύλια της UEFA που προορίζονταν για τον ΠΑΟΚ έχουν ήδη εγκριθεί.

Πιστεύουμε ότι αυτά τα προβλήματα είναι κυρίως αποτέλεσμα της κακής οικονομικής διαχείρισης και διοίκησης και σκοπεύουμε να προχωρήσουμε σε ενδελεχή έλεγχο, περικοπή των περιττών δαπανών και να βεβαιωθούμε ότι το οι σωστοί άνθρωποι εργάζονται στη σωστή θέση.

Οι μισθοί θα πρέπει να προσαρμοστούν αν χρειαστεί και ολόκληρη η διαχείριση να επανασχεδιαστεί. Στόχος μας είναι η ΠΑΕ ΠΑΟΚ να λειτουργεί σε με κερδοφόρο τρόπο και για το λόγο αυτό όλοι οι άνθρωποι που εκμεταλλεύονται τον ΠΑΟΚ ή που δεν έχουν αποδώσει τα αναμενόμενα στις θέσεις τους θα απολυθούν και θα αντικατασταθούν από τους σωστούς ανθρώπους.

Η διαχείριση του κάθε τομέα (επιχειρήσεις, χρηματοοικονομικά, κλπ μάρκετινγκ), θα ανατεθεί σε εξειδικευμένο, έμπειρο και αξιόπιστο προσωπικό.

Η πρόθεσή μας είναι ο κ. Ζαγοράκης να διατηρηθεί σε ανώτατη διοικητική θέση, πιθανώς ως Πρόεδρος ή Αντιπρόεδρος, γιατί εκτιμούμε τις προσπάθειές του και τις καλές προθέσεις του και αναγνωρίζουμε το γεγονός ότι είναι ο συνδετικός κρίκος μεταξύ της διοίκησης του ΠΑΟΚ και τους οπαδούς αυτού. Ο ρόλος του θα αποφασιστεί στο άμεσο μέλλον.

Εμείς θα επιβλέπουμε τον καθορισμό του προϋπολογισμού και τις επενδύσεις των εσόδων και θα αντιμετωπίζουμε τους σχετικούς οικονομικούς κινδύνους μέσω τοποθέτησης κεφαλαίων για την κάλυψη των αναγκών του συλλόγου και επενδύσεων και για την υποστήριξη κάθε μεταγενέστερης επέκτασης του συλλόγου. Θα πραγματοποιούνται τακτικές συναντήσεις για να εξασφαλιστεί ότι είμαστε στο σωστό δρόμο και ότι θα επιτύχουμε τους στόχους μας.

Ο οικονομικός διαχειριστής θα χειρίζεται όλες τις σχετικές δραστηριότητες, όπως οικονομικές αναφορές, είσπραξη καθυστερημένων πληρωμών, πληρωμή των προμηθευτών και την προετοιμασία του ετήσιου προϋπολογισμού. Τήρηση αρχείων για τα Ασφαλιστικά Ταμεία, τον ΦΠΑ και τη φορολογία όλα ενημερωμένα και ακριβή. Εκτέλεση άλλων τέτοιων καθηκόντων θα καθορίζονται από το Διοικητικό Συμβούλιο όταν χρειάζεται.

Αρχικά η νέα διοίκηση και αναδιοργάνωση θα διεξαχθεί εντός του πρώτου τριμήνου και θα είναι σε εξέλιξη για του πρώτους 6 έως 12 μήνες για καλύτερη εκτίμηση και κατανόηση των αναγκών και των απαιτήσεων της ομάδας. Κριτικές και αξιολογήσεις θα πραγματοποιούνται σε μηνιαία βάση για τους πρώτη έξι μήνες και στη συνέχεια θα γίνονται σε τριμηνιαία βάση, με σκοπό τη βήμα προς βήμα ανάπτυξη του συλλόγου και της επένδυσης.

Άλλα μέτρα που θα ληφθούν προκειμένου να επιτευχθεί ένα ανώτερο επίπεδο επαγγελματισμού στη κλαμπ και άλλες δραστηριότητες είναι οι εξής:
*Ανάπτυξη «Περιγραφής ρόλων» για όλα τα διευθυντικά στελέχη.
*Η ανάπτυξη ισχυρών σχέσεων και αφοσίωσης μεταξύ διοίκησης, ΔΣ, προπονητών και παικτών
*Αξιοποίηση των οπαδών μέσω της εθελοντικής εργασίας

Όλα αυτά θα εξασφαλίσουν ένα σταθερό και βέβαιο μέλλον για τη δύναμη του συλλόγου και θα προσφέρουν τα μέγιστα, εφόσον λαμβάνονται αποφάσεις για την καλύτερη εξυπηρέτηση του προσωπικού και των οπαδών.

Η νέα αρχή για τον ΠΑΟΚ θα είναι ένα νέο ξεκίνημα και θα δώσει στη νέα διοίκηση του ΠΑΟΚ την ευκαιρία να πετύχει και να μάθει από το άσχημες ιστορικές εμπειρίες και να μην επαναλάβει τα προηγούμενα προβλήματα. Καμία απόφαση δεν θα είναι πολύ μεγάλη ή πολύ μικρή και αυτό θα απαιτήσει 100% προσφορά για να επιτευχθεί το 100% του αποτελέσματος.

Για να διασφαλιστεί η επιτυχία για την ομάδα και τον σύλλογο και να επιτευχθούν οι στόχοι μας, χρειαζόμαστε και αναμένουμε την πλήρη υποστήριξη από την τρέχουσα διοίκηση και τους φιλάθλους.


ΣΕΛΙΔΑ 8
5. Τμήμα Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ
Ο ΠΑΟΚ έχει την ιστορία και την αξία που χρειάζεται ώστε να είναι σήμερα μια από τις μεγαλύτερες ποδοσφαιρικές ομάδες στην Ελλάδα. Ωστόσο, η αναγνώριση δεν είναι τόσο μεγάλη στη διεθνή σκηνή. Όταν η απόδοση της ομάδας ανέβει και φθάσει στο επιθυμητό επίπεδο, ο ΠΑΟΚ θα προωθηθεί και θα διαφημίζεται στο εξωτερικό, έτσι ώστε ο ΠΑΟΚ να εξαπλώνεται και να κερδίζει αναγνώριση από περισσότερους οπαδούς, να κερδίζει νέες χορηγίες και νέα κεφάλαια να προσελκύονται στην ομάδα.

Ταυτόχρονα, θα εξετάσουμε πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε τις υπάρχουσες σχέσεις με οργανώσεις ή/ και αναζήτηση νέων ώστε να μεγιστοποιήσουμε επικοινωνιακά τον αντίκτυπο των δραστηριοτήτων μας.

«Paokaras», η μασκότ του ΠΑΟΚ θα πρέπει να επανασχεδιαστεί για να απεικονίζει το δικέφαλο αετό σε μια μορφή η οποία θα είναι πιο «επιθετική» και επιβλητική σε σχέση με σήμερα, ώστε να στοχεύει τόσο στους ενήλικες όσο και στα παιδιά.

Εναλλακτικά, ο «Paokaras» μπορεί να διατηρηθεί ως έχει στη σημερινή του μορφή για τις ανάγκες των παιδιών και για παιδικές εκδηλώσεις, ενώ η δημιουργία της νέας μασκότ θα απευθύνεται στους ενήλικους οπαδούς του ΠΑΟΚ.

Θα οργανώσουμε μια online διαγωνισμό μέσω του site ΠΑΟΚ στο διαδίχτυο, όπου οι φίλαθλοι θα κληθούν να υποβάλουν τις δικές τους ιδέες και τα σχέδιά τους για τη νέα μασκότ και στη συνέχεια θα κληθούν να ψηφίσουν και να επιλέξουν την καλύτερη. Η νέα μασκότ θα παρουσιαστεί κατά τη διάρκεια ενός αγώνα και θα συμμετέχει σε εκδηλώσεις και θα πραγματοποιεί επισκέψεις σε σχολεία για την προώθηση του ΠΑΟΚ και του αθλητισμού γενικότερα. Η μασκότ θα πρέπει να είναι δημιουργική με ακροβατικές δυνατότητες.

Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, το λογότυπο του ΠΑΟΚ θα πρέπει να επανασχεδιαστεί ώστε να αντικατοπτρίζει το νέο εμπορικό σήμα «ΠΑΟΚ FC» . Το νέο λογότυπο:
... Η επιλογή θα γίνει μετά από διαγωνισμό και το νέο λογότυπο θα επιλεχθεί μεταξύ των φιναλίστ.

... Η συμμετοχή στον διαγωνισμό θα ανοίξει αμέσως μετά την μεταβίβαση των μετοχών και την ανάληψη καθηκόντων του νέου διοικητικού συμβουλίου.

Άλλες ενέργειες μάρκετινγκ και δραστηριότητες που θα αυξήσουν την εισροή των εσόδων:

•     Ραδιοφωνικός σταθμός που θα προσφέρει νέα έσοδα από διάφορες χορηγίες και διαφημίσεις.
*διεθνή μέσα ενημέρωσης και του Διαδικτύου θα χρησιμοποιηθούν για να λάβει δημοσιογραφική κάλυψη ο ΠΑΟΚ σε όλο τον κόσμο.
•     Θα αξιοποιηθεί κάθε νέα τεχνολογία, όπως εφαρμογές σε κινητά τηλέφωνα για να πραγματοποιούνται διαφημίσεις.
•     Προώθηση της σχέσης με ξένες ομάδες και διοργάνωση φιλικών αγώνων.
* Προώθηση, επεκταση και διατήρηση της ενημερωτικής ιστοσελίδας του συλλόγου
*Συμμετοχή σε εκδηλώσεις της κοινότητας των οπαδών.
*Ενίσχυση χου προφίλ χου συλλόγου μέσω της δημόσιας επιβράβευσης χης υποδειγματικής συμπεριφοράς
• Ανοιχτό σεμινάριο που θα γίνει για την περαιτέρω συμβολή στην επίτευξη των στόχων και για να κατατεθούν προτάσεις από τους οπαδούς και από τους χορηγούς.


ΣΕΛΙΔΑ 9
6. Fans and Fan Clubs (Οπαδοί και Σύνδεσμοι)
Έχουμε εντοπίσει ότι η σχέση μεταξύ της ΠΑΕ ΠΑΟΚ, των οπαδών του ΠΑΟΚ και των συνδέσμων του ΠΑΟΚ, είναι προβληματική και χαρακτηρίζεται από έλλειψη εμπιστοσύνης, κακοφωνίες και αστήριχτες κατηγορίες.

Η επικοινωνία μας και η στρατηγική marketing θα έχει ως στόχο να το διορθώσει αυτό, να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη και να δημιουργήσουμε ένα νέο τρόπο άμεσου διάλογου με τους οπαδούς. Θα δημιουργηθεί ένα νέο πόστο για δημόσιες σχέσεις με σκοπό την περαιτέρω στήριξη και κατανόηση. Ο ρόλος αυτός θα περιλαμβάνει υπεύθυνο επικοινωνίας και τη υπεύθυνο χορηγιών για το όφελος του συλλόγου.

Οι σύνδεσμοι σήμερα είναι διάσπαρτοι σε όλη την Ελλάδα, δεν ελέγχονται κεντρικά από την ΠΑΕ ΠΑΟΚ και δεν υπάρχει ένα ενιαίο επίσημο ΠΑΟΚ Fan Club.

Με σκοπό να μπει μία τάξη στην κατάσταση αυτή και να είμαστε σε θέση να επικοινωνούμε καλύτερα με τα Fan Clubs, θα υπάρξουν ετήσιες (ή εξαμηνιαίες) εκλογές για να ψηφίζουν το περισσότερο 3 εκπροσώπους στο σύνολο που θα είναι τα μόνα πρόσωπα εξουσιοδοτημένα να επικοινωνούν με την ΠΑΕ ΠΑΟΚ εξ ονόματος όλων των συνδέσμων για να εκφράζουν τις απόψεις τους.

Τακτικές συναντήσεις θα πραγματοποιούνται κάθε τρίμηνο μεταξύ των εκπροσώπων και της ΠΑΕ ΠΑΟΚ δια του Προέδρου ή του Διευθύνοντος Συμβούλου. Είναι σημαντικό να εφαρμοστεί ένα χρηματοπιστωτικό σύστημα λογοδοσίας που θα θέτει το περίγραμμα της βάσης για υλικό και συμβουλές. (Σ.τ.Μ.: Δεν το καταλαβαίνω!)

Ο ρόλος των Fan Clubs, αλλά και άλλων οπαδών, καθώς και όσων δεν είναι μέλη ενός Fan Club, θα ενισχυθεί, καθώς η νέα διοίκηση της ΠΑΕ ΠΑΟΚ θα απευθύνει πρόσκληση στους φιλάθλους να βοηθήσουν την ομάδα τους με πιο ενεργό τρόπο με την προσφορά εθελοντικής εργασίας.

Η εθελοντική εργασία θα βοηθήσει ή ακόμη και θα αντικαταστήσει μισθωτούς που παρέχουν τις υπηρεσίες τους σε συγκεκριμένους τομείς όπως η ασφάλεια, καθαρισμός, γενικά καθήκοντα κλπ. Για την εθελοντική εργασία θα απονεμηθούν και κίνητρα όπως τα εισιτήρια για την παρακολούθηση αγώνων του ΠΑΟΚ από τις VIP Suites ή γνωριμία με τους παίκτες της ομάδας και συμμετοχή σε εκδηλώσεις, επιμόρφωση, κλπ.

Αυτή η στρατηγική εθελοντισμού θα βοηθήσει στη μείωση των εξόδων και για το λόγο αυτό θα χρησιμοποιηθεί ευρέως κατά τα πρώτα δύο έτη, έως ότου ο ΠΑΟΚ ανακάμψει οικονομικά, αλλά δεν θα σταματήσει ακόμα και μετά από αυτή την περίοδο, γιατί τα οφέλη δεν είναι μόνο χρηματικά. Ειδικότερα, η εθελοντική εργασία θα ηρεμήσει τα πνεύματα και θα φέρει ένα συναίσθημα ενότητας μεταξύ των οπαδών, καθώς θα είναι πλέον σε άμεση επαφή με την ομάδα τους και θα βοηθήσει επίσης στην ευημερία της.

Η ιστοσελίδα της ΠΑΕ ΠΑΟΚ θα είναι ένα εργαλείο που θα επιτρέπει την άμεση επικοινωνία με τους οπαδούς: η νέα διοίκηση δεν θα δημοσιεύει μόνο δηλώσεις, αλλά θα συμμετάσχει ενεργά στο φόρουμ απαντώντας σε ερωτήσεις, προτάσεις των φιλάθλων και θα υπάρχει κέντρο επαφών.

Επιπλέον, θα έχουμε ως στόχο την καταπολέμηση της βίας και του χουλιγκανισμού και θα αντιστρέψουμε την κακή φήμη των οπαδών του ΠΑΟΚ. Αυτό θα επιτευχθεί με την προώθηση της εκπαίδευσης, τη διοργάνωση σεμιναρίων, προσκλήσεις σε ειδικές εκδηλώσεις, με τη χορήγηση υποτροφιών κ.α.

... Στο κάτω κάτω, οι οπαδοί του ΠΑΟΚ είναι, όπως είπε ο Μαραντόνα, οι καλύτεροι οπαδοί στην Ευρώπη!


ΣΕΛΙΔΑ 10
7. Κοινότητα
Εκτός από το στόχο να επιτευχθεί ένα υψηλό επίπεδο κερδοφορίας και να αναπτυχθεί το αγωνιστικό επίπεδο της ομάδας, έχουμε πάντοτε τις αρχές της κοινότητας στον πυρήνα μας, κατανοώντας τη μεγάλη επίπτωση που έχει το ποδόσφαιρο για τη ζωή των ανθρώπων.

Μετά από την πρώτη περίοδο γνωριμίας και ενότητας, θα πρέπει περαιτέρω να φέρουμε περισσότερο κόσμο στην κοινότητα και να δείξουμε την δέσμευση που έχει ο σύλλογος απέναντι στην κοινότητα που τον αντιπροσωπεύει. Θα συντονιστεί ένα πρόγραμμα για τη νεολαία με διάφορες πολιτιστικές και εκπαιδευτικές εκδηλώσεις, σεμινάρια, θέατρα και μουσικές συναυλίες με προσιτά εισιτήρια.

Οι εκδηλώσεις θα λάβουν χώρα στο γήπεδο μας και οι παίκτες της ομάδας του ΠΑΟΚ, ο σύλλογος των βετεράνων και η μασκότ θα παίξουν μεγάλο ρόλο σε αυτές. Οι εκδηλώσεις θα εστιαστούν επίσης στην προώθηση των καλλιτεχνών της Βόρειας Ελλάδας και κυρίως σε κάτι νέο και πρωτοποριακό.

Θα διοργανώσουμε, επίσης, επισκέψεις στο γήπεδο μας από σχολεία και άλλες ομάδες αθλήματα/ ομάδων, όπου οι νέοι θα μπορούν να επισκεφθούν το μουσείο του ΠΑΟΚ, να γνωρίζουν τους παίκτες, να μάθουν και να συζητήσουν για τον ΠΑΟΚ και τον αθλητισμό γενικότερα.

Θα οργανώσουμε επίσης και επισκέψεις σε σχολεία και νέους/ ερασιτεχνικές ομάδες γύρω από τη Βόρεια Ελλάδα με τη συμμετοχή παικτών της ομάδας του ΠΑΟΚ και της μασκότ, οι οποίοι θα ενημερώνουν για τις ευκαιρίες που υπάρχουν στον ΠΑΟΚ και θα προωθούν το ποδόσφαιρο και τον αθλητισμό, αφενός, και θα προειδοποιούν για σημαντικά θέματα όπως τα ναρκωτικά και η βία του αθλητισμού.

Οι παίκτες της ομάδας του ΠΑΟΚ και η μασκότ θα παίξουν γενικά ενεργό ρολό έξω από το γήπεδο και το μήνυμα θα είναι η ενότητα μεταξύ των οπαδών και του ΠΑΟΚ.
Θα υπάρξει μια περιοχή στο νέο γήπεδο για τους επισκέπτες ώστε να διαβάζουν, να βλέπουν και να ανακαλύπτουν τις εξελίξεις στην ομάδα του ΠΑΟΚ.

Επιπλέον, το νέο Μουσείο ΠΑΟΚ θα προσφέρεται και για επισκέψεις σχολείων και θα δημιουργήσει περαιτέρω σεβασμό και τιμή για την ιστορία του συλλόγου από τους νέους και τους μεγαλύτερους.


ΣΕΛΙΔΑ 11
8, Προϋπολογισμός
° Όλες οι λεπτομέρειες θα αποκαλυφθούν κατά τη μεταβίβαση των μετοχών και την πλήρη αγορά της ΠΑΕ ΠΑΟΚ
•   Η μελέτη για το νέο γήπεδο θα ανατεθεί και θα εκπονηθεί με τη σύσταση στου νέου ΔΣ.

Παράδειγμα για τον προϋπολογισμό του 2011:
€ για τους μισθούς για τους παίκτες
€ για τη διοίκηση και τη διαχείριση
€ για προπόνηση και δαπάνες μετακινήσεων
€ για Δημόσιες Σχέσεις,
€ για Ραδιοφωνικό Σταθμό
€ για διαφημίσεις / εκ νέου οργάνωση χορηγιών
€ για την ανάπτυξη των παικτών
€ για το νέο γήπεδο
€ για τις προμήθειες και τους προμηθευτές
€ για την τροφοδοσία - Για να εξασφαλίσουμε πιο υγιεινή διαβίωση
€ για καταστήματα - Εμπόριο και διανομή
€ για Λαχεία - περαιτέρω εισόδημα club και υποστήριξη οπαδών


ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ


ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ


πηγή baladoros.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου